mau email kamek : moazmar@yahoo.com
Tel :09-6693769 Fax: 09-6695712


7 tahun SBPI Batu Rakit gemilang 7 Tahun SBPI Batu Rakit Gemilang


Thursday, December 30, 2010

UNTUK APA SEBARKAN SMSM PALSU

Salam ....pagi tadi kita terima SMS dari mak seorang pelajar yang menerima mesej berkenanaan dengan buka sekolah ! Ayat mesej tersebut berbunyi :salam pendaftaran sekolah serta tarikh masuk asrama ditunda kpd hari ahad (2 jan 2011)tarkh pembukaan sekolah pd hari isnin (3 jan 2011)kerana hari ahad adalah cuti umum .diharap sesiap amendapat mesejini terus sebarkan kepada wraga pelajar lain harap maklum" siapa yang buat mesej ini ?????

kecil je nampak ? namun inpaknya sangat besar !!! menyusahkan banyak pihak ! pembaziran berlaku ! khianat ! boleh didakwa dibawah akta komunikasi malaysia SKMM.... kenapa jadi macam nih ...janganlah kita salah guna kemudahan yg ada semata ingin mencari kepuasan ....JNGANLAH ANAK ANAK BRAIN MENYALURKAN MAKLUMAT /SMS PALSU ..KESIAN DAN ADAN BOLEH DI DAKWA SEKIRANYA PIHAK SEKOLAH MEMBUAT LAPORAN POLIS ....SO ..BUKAN TAK BOLEH BERGURAU .BOLEH !BIAR KENA PADA TEMPATNYA ...

SETAKAT INI KITA BELUM ada perubahan masa pendaftaran ke asrama iaitu 1 jan 2011 sabtu jam 10.00-500 daftar kedudukan asrama ...200-500 petang pendaftaran kelas .bayar yuran dsb....

Dengan terlaksananya pendaftaran telefon mudahalih prabayar, 'call tracing' berkaitan SMS palsu atau hasutan dapat dijalankan untuk mengesan tuan punya talian terbabit," katanya ketika dihubungi hari ini.
Jelasnya lagi, suruhanjaya itu mempunyai kuasa untuk mendakwa individu yang didapati bersalah menyebarkan SMS hasutan sebegitu, tetapi dalam hal ini, ia lebih baik diserahkan kepada pihak polis untuk mengambil tindakan mengikut Akta Hasutan, Akta Keselamatan Dalam Negeri dan Kanun Jenayah.
Kementerian Keselamatan Dalam Negeri sebelum ini telah mengeluarkan amaran akan menggunakan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA)
"Akta boleh jatuhkan hukuman RM50,000 dan setahun penjara . Tentulah pendakwaan mereka dapat beri hukuman lebih berat," kata Edlina dengan merujuk kepada Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 Seksyen 233(1) yang dikuatkuasakan oleh suruhanjaya tersebut.

eiii nak masuk lopkap kot ???

0 comments:

Post a Comment